Lokaler & Praktisk

På denne side kan du læse omkring de lokaler, foreningen råder over, og praktisk information omkring faciliteter.

Lokaler

Foreningen råder over flere lokaler, som beboerne kan benytte. Vær opmærksom på, at det ikke er tilladt at efterlade personlige ejendele på fællesarealerne. Undtaget er midlertidig henstilling af byggematerialer (der bør mærkes med navn) og cykler. Efterladte genstande fjernes af viceværten uden varsel.

Barnevognsrum

Findes i kælderen nr. 32.

Beboerlokale

Foreningen har et nyistandsat beboerlokale ved kælderindgangen i nr. 36, og det kan lejes af foreningens medlemmer. For spørgsmål om udlejning og udlevering af nøgler kontaktes Jesper og Mille Munkholm-Bagge på mail bagge1975@hotmail.com.
Det er udstyret med service/borde/stole til 24 personer, køle/fryseskab, funktionelt køkken med ovn og kogeplader, TV, musikanlæg, samt badeværelse.

Praktisk

Hverdage: kr. 150,00
Weekend/Helligdage: kr. 500,00
Depositum er kr. 1.000,00 (alle dage)

Beløbet opkræves via fællesudgifterne. Depositum opkræves, hvis beboerlokalet ikke afleveres i samme stand.

Det er gratis at låne lokalet til fællesarrangementer i foreningen (banko, kortspil, foredrag m.m. for alle beboere)

Overtagelse er fra kl. 15.00 og det afleveres næste morgen kl. 09.00 (medmindre andet aftales).
Hvis rummet ikke er udlejet næste dag kan man undtagelsesvis aftale en senere tid, hvor rummet besigtiges og depositum tilbagebetales.

Bemærk

Fredage og lørdage skal lokalet være forladt 00:30.

Søndage og hverdage skal lokalet være forladt 22:30. 


Rummet kan ikke lejes nytårsaften.
Rygning i rummet er ikke tilladt, der er dog opsat askebæger udenfor i gården.

Fællesgrill i Trekanten

Der er opsat fællesgrill, der kan benyttes af alle foreningens medlemmer.

Hobbyrum

Foreningen har et lokale, hvor det er muligt at arbejde på mindre hobbyprojekter i kælderen nr. 47. Værktøj medbringes selv.

OBS: Husk det er dit ansvar at rydde op efter dig selv efter brug af hobbyrummet.

Klik på billedet for at forstørre det.

Leje af rum

Derudover er det muligt at leje følgende rum:

  • Hobbyrum: Store kælderrum til fx hobbybrug.
  • Kælderrum: Små kælderrum til opbevaring eller cykler. Hver lejlighed har brugsret til mindst ét kælderrum.

 

Hvis du ønsker at leje et rum, skriv til adf@cej.dk.

Vaskeri i nr. 42

Vaskeriet i nr. 42
Vask kr. 17,-
Tørretumbler kr. 1,30 for 3 min.

Vaskeri i Nr. 43

Vaskeriet i nr. 43
Vask inkl. vaskemiddel kr. 20,-
Tørretumbler kr. 1,30 for 3 min.

Vaskemidlerne er Neutral (astma- og allergivenligt samt svanemærket).

Åbningstider

Søndag – torsdag kl. 8.00 – 22.00
Fredag og lørdag kl. 7.00 – 21.00

Der er faste vasketider i vaskeriet. Hver vasketid er på 120 min.

Der er automatisk spærre på maskinerne, så de kan ikke benyttes før eller efter åbningstid.

Tag hensyn til de andre brugere, og undgå ved brug af ledige maskiner at overskride tiden for start af den næste vasketid. Den kan være reserveret af en anden beboer.

Brug af maskinerne

Vaskemaskine 1 og 2 kan reserveres. Maskine 3 kan ikke reserveres, men er til fri afbenyttelse for dem, der ikke har reserveret.

Hvis vaskemaskine 1 eller 2 er ude af drift, har de, der har reserveret den stoppede vaskemaskine, fortrinsret til vaskemaskine 3.

Tørretumblerne kan ikke bestilles, men den, der har vasketur, har førsteret til tumblerne.

Vaskebrikker

Til hver lejlighed kan tilknyttes en vaskebrik med kredit. Balancen betales af den primære lejer/ejer over fællesudgifterne med opgørelse hver måned. Opgørelse over forbrug i vaskerierne foretages i slutningen af måneden, og afregningen er hver gang to måneder bagud. I forbindelse med ejerskifte på lejlighed skal brikken omregistreres hos viceværten.

Er vaskebrikken blevet væk, kan en ny købes hos viceværten mod betaling af 250 kr.

Der er forskel i prisen på vask i de to karreer, idet vaskemiddel er inkluderet i vasken i nr. 43.

Bestilling af vasketid

Vasketid kan bestilles ved betjeningsautomaten i vaskerierne og i appen E-vaskeri.

Tag hensyn til de andre brugere og undgå ved brug af ledige maskiner at overskride tiden for start af den næste vasketid. Den kan være reserveret af en anden beboer.

Ved bestilling online skal adgangskode tilknyttet vaskebrikken bruges.

Både på betjeningsautomaten og i appen kan du se, hvornår en maskine er ledig, og du kan følge dit forbrug.

Vasken skal påbegyndes senest 10 minutter efter vasketidens start, ellers frigives vaskemaskinerne, og reservationsdepositum på 5 kr. mistes.
Hvis vasketiden påbegyndes, før det reserverede tidspunkt, skal reserveringen slettes for at undgå at betale de 5 kr.

Adgangskode og forbrugsinformation

En vasketid kan reserveres i appen, eller på betjeningspanelet i vaskerierne.

Adgangskode skal bruges ved online reservering og for at få adgang til informationerne i ”Min konto”. Som adgangskode benyttes dit lejlighedsnummer samt en selvvalgt kode. Hvis du ikke kan huske dit lejlighedsnummer, kan du finde det her, eller få det oplyst af viceværten.

Du kan skifte din adgangskode i appen.

Når du reserverer en vaskemaskine, betales et depositum på 5 kr. pr. maskine. Når du benytter den bestilte tid, bliver dit depositum refunderet. Hvis en bestilt maskine ikke benyttes, bliver dit depositum ikke refunderet. Husk derfor at afbestille, hvis du alligevel ikke skal vaske! Du kan afbestille helt frem til vasketidens start.

Service

Opstår der problemer, gives besked til Ole Gewitz Ejendomsservice.

Oplys hvilket vaskeri, hvilken maskine og problemet, det drejer sig om samt tidspunktet for problemet.

Der er ingen service i weekenden eller på helligdage, men viceværten ser på problemet på den førstkommende hverdag.
Vestervænget har serviceaftale med Nortec A/S.

Tørrerum

Foreningen har tre tørrerum ved hhv. de to vaskerier og ved kælderen nr. 51. Udover tørrerummene i nærheden af vaskerierne, er der i begge gårde to pladser med tørresnore. Tøjet ophænges på eget ansvar. Det er tilladt at opstille et lavt stativ til tørring af tøj på altanerne og i haverne. 

Vær opmærksom på, at man af hensyn til indeklima og risiko for skimmelsvamp ikke bør tørre tøj i lejligheden

Praktisk

Herunder finder du praktisk information omkring ejendommen.

Affald

OBS! I løbet af 2025 vil affaldsskakterne i alle opgange blive lukket permanent. Dette sker i forlængelse af Københavns Kommunes indsats for at sikre en bedre affaldssortering. 

Foreningen har skakter til nedkastning af affald.
Skakterne tømmes manuelt af viceværten tre gange ugentligt.
For at tage hensyn til viceværten bør man:

  • Bruge gode affaldsposer
  • Lukke poserne ordentligt
  • Ikke kaste glas, pap eller papir ned i affaldsskakterne.

Foreningen har ikke store containere til blandet affald – storskrald kan derfor ikke placeres i gårdene.
Storskrald skal køres til renovationspladsen på fx Vasbygade.

Kemikalieaffald stilles foran varmemesterens dør.
Hårde hvidevarer og større elektronik stilles på ulige side foran porten i hegnet ved containerne.

Husdyr

Du skal kontakte bestyrelsen for at få tilladelse til at holde husdyr. Der gives som udgangspunkt tilladelse til alle mindre husdyr. Tilladelsen kan trækkes tilbage, hvis dyret er til væsentlig gene for andre i foreningen.

Internet & TV

Det er i foreningen adgang til 1000/1000 Mbit/s internet igennem Fiberby. Spørgsmål vedrørende internet kan stilles til Fiberbys kundeservice på telefon 33 23 00 99 eller support@fiberby.dk

Foreningen har ikke en fast leverandør af TV, og beboere er derfor ikke individuelt bundet til en TV-leverandør. Du kan derfor kontakte en leverandør og høre om de kan levere til din lejlighed. Beboere med fx YouSee kan således kontakte administrator Adam Frimann på adf@cej.dk for at opsige levering og derefter tilmelde sig anden leverandør.

Lejlighedsnumre, nummer på kælderum og loftrum

Du kan finde en liste over lejlighedernes numre under beboerdokumenter. Alle loft- og kælderrum er nummererede i overensstemmelse med listen. Du kan se en tegning over kælderen længere oppe på denne side. 

Støjende naboer

Du skal være opmærksom på, at vi bor i en ejendom, hvor der er meget lydt lejlighederne imellem. Det betyder, at beboere skal vise hensyn overfor hinanden, reducere støjende adfærd, men også vise tolerance overfor naboernes aktiviteter. Bestyrelsen har ikke tid og mulighed for at mediere mellem beboere. Vi kan derfor alene henvise til at kontakte hinanden, dernæst kontakte CEJ på adf@cej.dk og endelig – hvis det er meget alvorligt – kan man anmelde støjen til politiet. Vi opfordrer til at I taler sammen.

Støj fra jernbanen/toget

Efter dialog med Banedanmark, omkring støjen fra jernbanen/toget, har beboer modtaget følgende svar: 

“Hvis støjbilledet nær din bopæl ændrer sig markant fra nuværende, er du velkommen til fortsat at indberette dine oplevelser af støj via støjformularen på vores hjemmeside.”

Du er derfor velkommen til at udfylde støjformularen, da de behandler sager efter hvor jernbanen oftest giver udfordringer.  

Trappevask

Foreningen får vasket trapper hver uge i vintermånederne og hver 14. dag i løbet af sommeren. Trappevasken forestås af et eksternt firma. Er der problemer med trappevasken bør du sende en mail til Rosenkrantz Ejendomsservice, på thomasrosenkrantz@live.dk og beskrive problematikken.